El diputat de Compromís integrat al grup parlamentari de Sumar al Congrés, Alberto Ibáñez, ha remarcat la seva aposta per posar més limitacions a l'activitat turística perquè decreixi, ja que segons la seva opinió ja és "impossible viure" a ciutats com Alacant o València.
Ibáñez recentment va registrar al Congrés la sol·licitud per crear una subcomissió al si de la Comissió d'Indústria i Turisme per analitzar l'impacte que tenia el turisme en la qualitat de vida de la gent.
Ibáñez ha comentat que l'objectiu d'aquesta subcomissió és captar el "malestar" que viuen les ciutats turístiques del país, ja que a moltes ciutats de costa "s'està expulsant els veïns perquè els barris siguin platós per a turistes".
"Tanques un forn de pa per obrir una botiga de locker o de lloguer de bicicletes, amb el component nociu que això té per a la ciutat", ha lamentat Ibáñez, que assegura estar a favor del "decreixement turístic" tenint en compte aquest panorama. "Ho diem sense cap mena de temor", ha postil·lat.
En aquesta línia, el portaveu adjunt dels plurinacionals al Congrés ha censurat que a València arribin més creuers i creueristes que habitants té la ciutat, motiu pel qual considera que cal limitar aquesta activitat, ja que segons ell condicionen moltíssim la qualitat de la ciutat i "no aporten" a nivell econòmic.
"Baixen del creuer, es compren un pin i se'n van"
"És gent que baixa i no sap si és a València, a Sevilla o a Barcelona, compra el mateix pin, sigui on sigui i no aporta més que cinc euros per una cervesa", ha explicat Ibáñez, que tot seguit ha asseverat que el veí del barri també paga aquests cinc euros.
El clar exemple on, segons el diputat, cal reduir el turisme és a Benidorm: “A mi m'al·lucina, no necessitem més turistes, no ens hi caben més turistes. I això ho podem negar fins que arribi un dia que passem per un barri on no quedi cap ciutadà”.
Sobre la preocupació que pugui generar un missatge que advoca pel decreixement turístic a ciutats on el sector té molt de pes, Ibáñez ha argüit que ciutats com València ja no viuen del turisme, sinó que el turisme en viu i l'està "devorant". Tot i això, Ibáñez ha matisat que aquesta aposta pel decreixement no es pot fer sense posar en marxa un pla de reconversió industrial que generi ocupació i activitat econòmica a les ciutats.


