La campanya de la Renda 2025, que es desenvolupa durant els primers mesos del 2026, segueix el seu curs i, a mesura que passen els dies, cada cop més persones es pregunten quina és la data límit o l'últim dia per declarar l'IRPF.
La veritat és que, si bé la data d'inici varia segons la forma de presentació escollida (en línia, telefònica o presencial), el darrer dia de la declaració és únic i no depèn d'aquest factor.
Continua llegint l'article per saber fins quan es pot complir aquesta obligació fiscal i de quina manera has de procedir per presentar-la si encara no ho has fet.
La data límit de la declaració de la Renda 2025
Moltes persones es pregunten fins quan es pot presentar la declaració de la Renda 2025, una obligació fiscal que, en referir-se a l'exercici anterior, s'ha de complir durant el 2026.
L'últim dia per presentar la Renda 2025 és el dimarts 30 de juny de 2026. Al contrari del que passa amb les dates d'inici de la campanya, que varien en funció de la forma de presentació d'aquest model tributari, la data límit és única. Per tant, el termini de la declaració de la Renda 2025 es tanca per a tothom en el mateix moment.
No obstant això, hi ha una excepció a aquesta regla: el darrer dia per presentar les declaracions amb resultat a ingressar i amb domiciliació bancària serà el dijous 25 de juny de 2026. En definitiva, si la declaració és favorable a Hisenda i et toca pagar, hauràs de presentar l'IRPF, com a màxim, el 25 de juny. En cas contrari, haureu d'optar necessàriament per una altra forma de pagament.
Aquest any, a més, podràs pagar l'IRPF a través de Bizum, igual que ja va passar, per primera vegada, durant la campanya anterior.
Quan s'acaba el termini per presentar la declaració de renda?
El termini per presentar la declaració de la Renda conclourà el 30 de juny del 2025 de forma genèrica, tal com hem vist. Però has de tenir en compte que també hi ha un termini definit per sol·licitar la cita prèvia en cas que optis per fer la declaració via telefònica o presencial. En aquest sentit, aquestes són les dates que has de conèixer:
- Si vols fer la declaració de la Renda per telèfon, el termini per sol·licitar cita telefònica va del 29 d'abril fins al 29 de juny.
- En cas d'efectuar la declaració de la Renda presencial també cal sol·licitar cita prèvia, i els terminis van des del 29 de maig fins al 29 de juny.
Què passa si faig la declaració de la Renda el darrer dia?
Si presentes la declaració de la Renda el dia 30 de juny, no hi haurà cap conseqüència, ja que estaràs complint amb la teva obligació fiscal dins el termini marcat per Hisenda.
Tot i això, tingues en compte que si la declaració surt a pagar i vols domiciliar el pagament, aniràs tard, ja que el termini màxim per fer-ho conclou el 25 de juny. Per tant, en aquest cas, hauràs de triar alguna de les formes de pagament alternatives que ofereix l'Agència Tributària.
Sancions per no complir el termini de la declaració de la Renda
Presentar la renda fora de termini implica el pagament d'una multa o recàrrec d'una quantia que variarà en funció de diferents factors. El cost es pot moure entre els 100 euros en els casos més lleus i els milers d'euros quan l'incompliment sigui flagrant i el resultat de la declaració sigui favorable a Hisenda.
Què passa si no faig la declaració de la renda? Les conseqüències
El millor és que, quan tinguis consciència que hauries d'haver presentat la teva declaració, et posis al dia com més aviat millor. Les sancions sempre són menors quan corregeixes l'error de manera voluntària.


