El sector immobiliari reclama a Pedro Sánchez més col·laboració públic-privada

4
La Moncloa

El sector immobiliari demana més col·laboració públic-privada al Govern. Els principals col·lectius d'aquest negoci s'han reunit aquest divendres amb el president en funcions, Pedro Sánchez, per traslladar-li les seves peticions en matèria immobiliària. En concret, demanen incrementar la col·laboració públic-privada a l'hora de dissenyar polítiques d'accés a l'habitatge i fer front a la dificultat per accedir al mercat de lloguer.

El president de Concovi, Juan Casares, ha demanat a Sánchez que “el sòl públic i patrimoni d'espanyols recaigui en aquelles empreses o entitats que tinguin un clar objecte social, com les cooperatives d'habitatge o els promotors públics”, en declaracions recollides per Europa Press.

El president de la patronal de les cooperatives d'habitatge ha assegurat que “l'actiu públic, el sòl, ha d'acabar en mans de la gent, però no a través de promotors immobiliaris privats, perquè el públic no està per treure benefici industrial”.

El problema de l'accés a l'habitatge en lloguer ha estat un altre dels temes ajusto als quals ha girat la trobada. La directora d'estudis del portal immobiliari Fotocasa, Beatriz Toribio, ha assegurat que Espanya necessita “un veritable mercat del lloguer”.

D'altra banda, portaveus de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) han demanat que es paralitzin tots els desnonaments per als ciutadans que no tinguin alternatives i que es reformi la fiscalitat perquè els propietaris dels habitatges buits paguin un “impost potent”.

També han instat que s'impulsi una Llei Estatal d'Habitatge que intervingui els lloguers i que limiti els preus. “Estem molt contents amb que ens hagin escoltat i esperem que aquest tipus de reunions es repeteixin amb freqüència quan hi hagi Govern”, han assegurat.

Article vist a La col·laboració públic-privada i l'accés al lloguer, les peticions del sector immobiliari a Sánchez (Europa Press)