La gestora Azora ha arribat a un acord amb l'empresa Patrizia per comprar una cartera amb 1.200 habitatges de lloguer situats a l'àrea metropolitana de Barcelona, inclosa la Ciutat Comtal, segons publica Expansión.
Segueix idealista/news al canal de Whatsapp
L'empresa immobiliària alemanya va comprar aquestes propietats el 2022 a BeCorp —promotora participada per Scranton— per uns 600 milions d'euros. Aquesta primera transacció va incloure un total de 1.500 immobles. Tot i això, durant aquests quatre anys, se n'han traspassat unes 300 unitats.
Aquesta decisió de venda ve condicionada per les declaracions de zones tensionades i les limitacions de preus implantades pel Govern de la Generalitat a Barcelona i en diversos municipis dels voltants, que ha provocat que aquesta, i moltes empreses més, abandonin el mercat immobiliari de la regió.
Aquesta operació, gestionada per la consultora JLL, suposa una nova gran inversió d'Azora, que ja ha gestionat més de 3.000 milions d'euros en residencial de lloguer entre les vuit plataformes. Entre elles destaca Nestar, enfocada en habitatges de lloguer assequible i que suma unes 9.500 unitats als principals enclavaments del país.
Les grans carteres canvien de mans
La desinversió de la cartera residencial de Patrizia s'emmarca en un moment de forta activitat al mercat del lloguer a Espanya, on els últims mesos s'han tancat diverses operacions de gran volum.
Entre les més rellevants destaca l'adquisició de Fidere, la socimi de Blackstone, per part de Brookfield, per 1.050 milions d'euros, i qui ha encarregat a Clikalia la gestió dels prop de 5.000 habitatges que integren la cartera, amb la intenció d'anar venent les unitats de manera progressiva.
També s'ha tancat la compra de la socimi Iant per part de Hoopp, el fons de pensions dels treballadors sanitaris d'Ontario. Aquesta plataforma, gestionada per Avalon i fundada per Ares, té uns 2.300 habitatges distribuïts en 27 complexos residencials a Madrid, valorats en uns 600 milions d'euros.
Per part seva, la gestora alemanya MEAG i la promotora Culmia van anunciar una inversió de 400 milions d'euros per ampliar l'oferta d'habitatge assequible. El paquet inicial arrencarà amb gairebé 1.800 habitatges, amb la previsió d'incorporar unes 750 unitats addicionals, fins a assolir un total de 2.500 euros, i situar els lloguers entre un 20 i un 30 % per sota dels nivells de mercat, encara que les rendes estaran actualitzades en funció de l'IPC.



